اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۵۶۲۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چندین سال است که فرایند آسفالت معابر خاکی، لکه گیری معابر آسیب دیده و اجرای روکش آسفالت در دیگر معابر شهر مشهد درحال انجام است و گاهی از این اقدام به عنوان نهضت آسفالت در مشهد یاد می‌شود، به طوری که در کمتر از ۱۰ سال نیمی از معابر شهر مشهد دوباره آسفالت شده اند و در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است و این روند تا خرداد ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

دراین زمینه مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای اجرای عملیات آسفالت در امسال، اجرای آسفالت بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد بوده است، اظهار کرد: در شهر برخی معابر خاکی به آسفا لت نیاز دارند. همچنین، سطوح آسفالتی که آسیب دیده اند، لکه گیری شده و معابری هم که آسفالتشان به حد نامناسبی رسیده است، روکش آسفالت می‌شوند.

بهنام خیاط افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی آسفالت را برپایه قیمت قیر برای هر تن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بسته بودیم، اما قیمت قیر امسال به ۱۲ میلیون تومان هم رسید. ازاین رو، اولویت ما در آسفالت ریزی به آسفالت معابر خاکی که عملیات زیرساختی در آن انجام شده است و همچنین لکه گیری معابر ضروری معطوف شد.

وی ادامه داد: در این راستا تا امروز ۹۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت یا لکه گیری شده است، اما این روند همچنان ادامه دارد. زیرا برنامه آسفالت سالانه شهرداری مشهد از خرداد هر سال آغاز می‌شود.

خیاط درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای اجرای عملیات آسفالت در سال آینده نیز گفت: باتوجه به اینکه سیاست شورای ششم شهر و شهردار مشهد این است که همه مناطق شهری از خدمات یکسان بهره‌مند شوند و رویکرد هم بر مناطق حاشیه شهر است، بی‌شک اعتبارات مربوط به اجرای عملیات آسفالت در این مناطق و دیگر مناطق شهری دیده خواهد شد.

ازاین رو، برنامه آسفالت هر منطقه تا ابتدای فروردین سال آینده نهایی می‌شود، اما پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۱ نیز دست کم مانند امسال برای اجرای عملیات آسفالت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی به آسفالت معابر شهر مشهد اختصاص یافته بود، تصریح کرد: در شهر مشهد ۴۳ میلیون مترمربع معبر وجود دارد که در کمتر از ۱۰ سال، مدیریت شهری توانسته است ۲۳ میلیون مترمربع از مجموع این معابر را نوسازی و روکش آسفالت کند؛ به عبارتی در این مدت حدود نیمی از شهر مشهد آسفالت نو شده است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد کیفیت آسفالت استفاده شده در شهر مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: به عنوان نمونه، میدان فردوسی مشهد ۱۰ سال پیش روکش آسفالت شد و باتوجه به اینکه در این میدان حفاری نداشته ایم، کیفیت آسفالت همچنان مطلوب است.

عمر آسفالت استفاده شده در شهر مشهد در صورتی که با اجرای عملیات  حفاری خراب نشود، ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال باشد.

وی افزود: اگر ما میانگین عمر مفید آسفالت را در شهر مشهد ۱۵ سال بدانیم، ایدئال‌مان این است که هر سال ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد را دوباره روکش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->